آیا او (خدا) برای بنده اش کافی نیست؟ (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
خانه » گالری عکس » عکس بازیگران » عکسهای سوفیا لورن sophia loren

عکسهای سوفیا لورن sophia loren

عکسهای سوفیا لورن sophia loren

 

 سوفیا لورن بازیگر سینما در نسل سال‌های پس از جنگ جهانی دوم است. او در بیستم سپتامبر ۱۹۳۴ در رم زاده شد. سوفیا لورن خود را ایتالیایی نمی‌دانست؛ می‌گفت که ناپلی است. پدرش مهندس و مادرش بازیگر و آموزگار پیانو بود.

عکسهای سوفیا لورن sophia loren
سوفیا لورن هنرپیشه نسل سال‌های پس از جنگ جهانی دوم است. او در بیستم سپتامبر ۱۹۳۴ در رم زاده شد. مادر سوفیا خیلی زود استعداد دخترش در بازیگری را کشف و او را به شرکت در یک مسابقه زیبایی تشویق کرد. سوفیا لورن در این مسابقه به عنوان ملکه زیبایی برگزیده شد.

عکسهای سوفیا لورن sophia loren
سوفیا لورن ۱۶ ساله بود که در یک مسابقه زیبایی با همسر آینده خود، کارلو پونتی آشنا شد. پونتی ۲۲ سال از لورن مسن‌تر بود. کارلو پونتی که تهیه‌کننده بود، استعداد سوفیا را کشف کرد و او را به‌ هالیوود برد. کارلو پونتی در سال ۲۰۰۷، در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

عکسهای سوفیا لورن sophia loren
سوفیا لورن نخستین فیلم‌های خود را با کارلو پونتی آغاز کرد. او با فیلم «دختر رودخانه» به شهرت رسید و بدین ترتیب دیگر در سایه رقیب خود، جینالولو بریجیدا قرار نداشت.

عکسهای سوفیا لورن sophia loren
سوفیا لورن از ازدواج با کارلو پونتی صاحب دو پسر شد به نام‌های کارلو و ادواردو.

عکسهای سوفیا لورن sophia loren
سوفیا لورن که خود در دهه ۱۹۶۰ به ستاره‌ای جهانی تبدیل شده بود، در فیلم‌هایش هم با نامدارترین ستارگان هالیوود همراه بود. او در سال ۱۹۵۷ در فیلم «غرور و شور» در کنار فرانک سیناترا و کری گرانت ظاهر شد.

عکسهای سوفیا لورن sophia loren
سوفیا لورن در سال ۱۹۶۰ با کارگردانی ویتوریا دسیکا فیلم «دو زن» را بازی کرد و جوایز بسیاری دریافت کرد. او در سال ۱۹۶۱ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در این فیلم تصاحب کرد.

عکسهای سوفیا لورن sophia loren
سوفیا لورن در سال ۱۹۶۱ در فیلم «ال سید» به کارگردانی آنتونی مان نقش‌آفرینی کرد. این بازیگری نیز قدمی بود برای پیروزی بیشتر در ‌هالیوود. «کنتسی از هنگ کنگ» نام فیلمی بود که سوفیا لورن و مارلون براندو در آن شرکت کردند. کارگردان این فیلم چارلی چاپلین بود. این نخستین و تنها فیلم رنگی چارلی چاپلین بود.

عکسهای سوفیا لورن sophia loren

سوفیا لورن در سال ۱۹۶۶ در فیلم جنایی «آرابسک» در کنار گریگوری پک قرار گرفت. او در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ موفق شد پنج بار جایزه گلدن گلوب را به دست آورد و دو بار نیز نامزد جایزه اسکار شود.

سوفیا لورن در سال‌های ۱۹۶۳ و ۱۹۶۴ از جمله در فیلم‌های «دیروز، امروز، فردا» و «ازدواج به سبک ایتالیایی» یک زوج هنری رویایی را در کنار مارچلو ماسترویانی به نمایش گذاشت. مرگ ماسترویانی در سال ۱۹۹۶ اندوهی سنگین در قلب او برجای گذاشت.


سوفیا لورن که از سال ۱۹۹۶ در فیلمی ظاهر نشده بود، در سال ۲۰۰۹ بار دیگر در فیلمی موزیکال روی پرده ‌نقره‌ای رفت. فیلم «ناین» را راب مارشال کارگردانی کرد و بازیگران چون نیکل کیدمن در آن ایفای نقش کردند.

عکسهای سوفیا لورن sophia loren
سوفیا لورن در بیش از ۱۰۰ فیلم ایفای نقش کرده و جوایز بسیاری دریافت کرده است. او در فیلم‌هایش دل بینندگان را می‌برد. در سال ۱۹۸۰ سوفیا لورن به جرم فرار مالیاتی به ۳۰ روز زندان محکوم شد. او در سال ۱۹۸۲ دوران محکومیت خود را پشت سر گذاشت. سوفیا لورن از سال ۱۹۹۲ به عنوان نماینده ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگی فعالیت کرده است.

عکسهای سوفیا لورن sophia loren

سوفیا لورن که روز شنبه (۲۹ شهریور/ ۲۰ سپتامبر) هشتاد ساله ‌‌شد، در پاسخ به پرسشی در مورد دلیل زیبایی‌اش، گفته است که همیشه ساعت ۹ شب به رختخواب می‌رود.

امتیاز 4.00 ( 3 رای )
اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز