نیکوترین عادت تفکر است و حکمت زاده تفکر.
خوش آمدید - امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه » سلامتی و تندرستی » بخش تغذیه » مفید ترین مواد غذایی برای سلامت روده

مفید ترین مواد غذایی برای سلامت روده

مفید ترین مواد غذایی برای سلامت روده

آشنایی با مواد غذایی مفید برای سلامت روده ها . همه ما اغلب در فعالیت های ورزشی بیشتر بر روی عضلات شکم خود تمرکز داریم زیرا هم از نظر زیبایی مهم است و هم یک نشانه سلامتی است.

مارچوبه، موز، لوبیا و سیر از جمله مواد غذایی مناسب برای سلامت روده ها محسوب می شوند.

 

اما در زیر لایه های چربی و عضلات شکم ، دستگاه گوارش با میلیاردها میکروارگانیسم وجود دارد که برای سلامت کل بدن مهم است و نقش این میکروارگانیسم ها حتی از نقش 6 عضله شکم مهمتر است.

 

برخورداری از یک میکروبیوم (زیست بوم میکروبی) متعادل در بدن به مبارزه با باکتری و سموم مضر کمک می کند و جذب مواد مغذی را از غذاها افزایش داده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

 

این توازن همچنین به مبارزه با التهاب، تنظیم انسولین و تقویت حالت روحی و شناختی انسان کمک می کند.

 

مصرف مرتب یک رژیم غذایی سالم به همراه تنوعی از غذهایی که بیشتر پایه گیاهی دارند به ویژه غذاهایی که در این گزارش منتشر شده است موجب تقویت بیش از پیش میکروبیوم و افزایش قدرت هاضمه می شود.

 

از پروبیوتیک ها گرفته تا فیبرها در این گزارش فهرستی از خوراکی هایی ارائه شده است که به انسان احساس سلامت بیشتری می دهد.

 

***مارچوبه

مارچوبه حاوی سطح زیادی اینولین است.اینولین یک فیبر غیرقابل هضم است که به عنوان یک پروبیوتیک، یک نوع ماده مغذی عمل کرده و باکتری های مفید دستگاه گوارش را تغذیه می کند.

 

مارچوبه همچنین دارای ویتامین B جامد و سطوحی از آنتی اکسیدان هایی است که با التهاب مبارزه می کنند.

 

اگر مستعد ابتلا به ناراحتی های گوارشی هستید، مارچوبه مصرف کنید.

 

*** موز

موز دارای یک ماده مغذی به نام نشاسته مقاوم است. دستگاه گوارش انسان نمی تواند این نوع نشاسته را هضم کند اما باکتری های خوب که در روده وجود دارند از این نشاسته تغذیه می کنند.

 

بر خلاف سایر مواد غذایی، موز موجب آرامش معده می شود؛ همچنین موز جزو اصلی رژیم غذایی BRAT (متشکل از موز، برنج، سیب، نان برشته) است که برای کمک به کاهش اسهال و مشکلات معده مورد استفاده قرار می گیرد.

 

***لوبیا

لوبیا مملو از نشاسته مقاوم است که باکتری های خوب روده از آن تغذیه می کنند.تمام انواع لوبیا دارای قدرت پروبیوتیک هستند.

 

***سیر

سیر برای دستگاه گوارش انسان بسیار عالی است و مانند یک پروبیوتیک عمل می کند که به کمک سطوح بالای فیبر اینولین غیرقابل هضمی که دارد باکتری های سالم موجود در روده را تغذیه می کند.

 

یک مطالعه در سال 2012 قدرت سیر را در تقویت دستگاه گوارش تایید کرد و محققان در مجله Phytomedicine نوشتند که پودر سیر موجب رشد باکتری های سالم روده مانند لاکتوباسیل می شود.

اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز