لباس قدیمی را بپوشید ولی کتاب نو بخرید.
خوش آمدید - امروز : پنجشنبه ۱ آذر ۱۴۰۳
خانه » سرگرمی و وبگردی » دنیای خودرو » آموزش صداگیری تاقچه عقب خودرو

آموزش صداگیری تاقچه عقب خودرو

اگر خودروهای ایرانی متاسفانه بدلیل مونتاژ و کیفیت نامناسب بعد مدتی و گاها حتی در شرایط نو بودن در اتاق صداهای ناهنجاری میدهند که گاه این صداها باعث عصبی شدن و ناراحتی راننده میگردد. بحث امروز برای مثال در مورد خودروی پژو 405 میباشد. اینروزها معمولا توی خیلی از 405 صدای تاقچه عقب باعث صلب آرامش داخل کابین میشه و من تو اکثر 405 هایی که رو تاقچه باند های بزرگ گذاشته اند این صدا رو شنیدم.
و این مشکل بدلیل نازک بودن جنس تاقچه و بد نصب کردن نصلب هاست که بدون کمترین دقت کارشون رو انجام میدن اما چند وقته بعدش تاقچه شروع با ارزش میکنه و صدای زیادی تولید میکنه .
این موضوع زمانی بیشتر خودش رو نشون میده که جادهای کشور اکثرا دارای دست انداز های متعدد هستند.
من در این آموزش تمام تلاش خودم را کردم که هیچ گونه صدایی حتی تو دست انداز های شدید شنیده نشه که خوش بختانه بسار عالی عمل کرد و حتی کوچکترین صدا از تاقچه نیومد و این بعد از تست خودرو در شرایت مختلف بود.

ابر:
ابری که استفاده کردم قبلش مورد تست قرار گرفت که مطمعن بشم که بعدا خورد نمیشه و مقاومت خیلی خوبی در گرما و ضربه داره برای همین من تست رو روی آسفالت انجام دادم که بعد از تست به ابر مورد نظر رسیدم که کیفیت عالی داره تمام ابرها وقتی روی اسفالت و تحت فشار قرار گرفتن خورد شدن و به قطعات خیلی ریز تبدیل شدن اما این ابر کاملا سالم موند پس به نظرم خیلی خوب امد که از همین استفاده کنم.

قانون اول: اینکه هرچی که تکون بخوره ولق باشه صدا میده (جلو تر بیشتر تو ضیح میدم)

در عکس زیر کمر بند عقب رو نشون میده که دورش پلاستیه هست که نباید لق بزنن چون حتمی تولید صدا میکنن (قانون اول)
.
آموزش صداگیری تاقچه عقب خودرو
.
در عکس زیر سیم مال ترمز سوم هست که روی تاقچه قرار دارد و نباید لق بزنه (قانون اول)
.
آموزش صداگیری تاقچه عقب خودرو
.
این قسمت رو با نوار درز گیر و چسب محکم کردم چون لبه تاقچه باهاش در تماسه
.
آموزش صداگیری تاقچه عقب خودرو
.
ین قطعه پلاستیکی مربوط به پلاستیک های کنار هستند که نباید سر جاشون شل باشن چون باعث میشن پلاستیک خوب جا نره و علاوه بر تولید صدا باعث بد جارفتن هم میشن پس اگه شل هستند حتمی عوضش کنید
.
آموزش صداگیری تاقچه عقب خودرو
.
این خود تاقچه هست که همان طور که میبینید نصاب محترم ابرهای اون قسمت رو برداشته و لرزش زیادی رو به تاقچه وارد میکنه
.
آموزش صداگیری تاقچه عقب خودرو
.
من دورش رو با همون ابری که در بالا توضیح دادم محکم کردم
.
آموزش صداگیری تاقچه عقب خودرو
.
ابن نمای ابر کاری قسمت های مختلف تاقچه هست که حتمی باید اون قسمت بالا و دور باند رو با ابر عایق کنید
.
آموزش صداگیری تاقچه عقب خودرو
.
در عکس زیر همان طور که میبینید من با پیچ و مهره باند هارو به تاقچه نصب کردم چون اکثر نصاب ها با پیچ خودکار میبندن واین باعث میشه که باند رو تاقچه خوب محکم نشه و تولید لرزش کنه.
من پیچ ها رو از ابر ها رد کردم که هیمن امر باعث محکمتر شدن ابر ها و استحکام بیشترشون میشه و هم اینکه لرزش های خود باند کمتر به تاقچه میرسه
در حین کارچند تا ابر هم درامد.
.
آموزش صداگیری تاقچه عقب خودرو
.
این نمای کامل بعد از اتمام کاره که دوباره ابر های در امده نصب شده و به جزئیاتش توجه بیشتر شده
.
آموزش صداگیری تاقچه عقب خودرو
.
این قسمت اکثر 405 ها خاکیه و جا دست برای تمیز کزدن نداره شما میتونید الان تمیزش کنید
.
آموزش صداگیری تاقچه عقب خودرو
.
این هم نمای کامل از اجزای در امده برای خارج کردن تاقچه
.
آموزش صداگیری تاقچه عقب خودرو
.
امید وارم تونسته باشم راهنمایی خوبی در جهت رفع این صدا رو کرده باشم و دقت داشته باشید که چه قسمت هایی ابر کاری شده .
با تشکر از دوستانی که مارا همراهی میکنند.

امتیاز 4.19 ( 27 رای )
اشتراک گذاری مطلب

تاکنون 5 نظر ثبت شده است.

  1. ممنون از سایت خوبتون

  2. نوشتی اموزش پرشیا بعد ۴۰۵ رو گذاشتی

  3. ببینید کاس میگفتین چطور باید اینها رو در اورد و مرحله به مرحله وگرنه اینکه یچیز نرم بزاریم صدا نده رو خودمونم میتونیم درک کنیم?

  4. سلام، اغا من سینه ماشینم صدا میده چی بزنم نرم شه برا پرشیا؟!

  5. سلام آقا میخواستم بدونم اون ۵شیار عقب طاقچه فابریک ۴۰۵برای چیه واگه نباشه چی میشه که در سه بعدی ها آنها وجود ندارند آیا ایرادی داره ممنون

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز