كسي كه هرگز تحت فشار نزيسته باشد، آزادي را لمس نمي كند.
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۳
خانه » سرگرمی و وبگردی » دنیای خودرو » بررسی و نظرات کاریران در مورد موتور Ef7 توربو شارژ (سورن توربو)

بررسی و نظرات کاریران در مورد موتور Ef7 توربو شارژ (سورن توربو)

موتور Ef7 یکی از محبوب ترین موتورهای خودروهای چند سال اخیر ایران خودرو میباشد که اخیرا نسخه توربو شارژ (TC) این موتور روی خودروی سورن و بزودی نیز روی خودروی دنا به تولید انبوه خواهد رسید. بسیار از افراد علاقمند به خرید این خودرو هستند در این پست نظرات کاربرانی که این خودرو را خریداری کردند را تقدیم میکنیم امیدواریم مفید واقع شود.

بررسی و نظرات کاریران در مورد موتور Ef7 توربو شارژ (سورن توربو)

با سلام،من اوایل ۹۵ سورن توربو گرفتم،تا الان هم ۱۸۰۰۰ باهاش راه رفتم،خدا رو شکر تا الان کوچکترین مشکلی باهاش نداشتم،رانندگی باهاش خیلی لذتبخشه،قبلا تمام خودروهای ساخت داخل رو از پرشیا و ال۹۰ تا ۲۰۶ v8 داشتم،ولی این سورن توربو از هر لحاظ قابل مقایسه با اونها نیست،خیلی بهتر از محصولات قبلی هست،البته کیفیت مونتاژ رو دریها و رنگ روکش صندلیها باید با سلیقه تر انجام میشد،در مورد گرم کردن موتور من که مشکلی ندارم،تابستون فلاپ روی موتور رو برداشتم موتور از قبل هم خنک تر شد،فقط بنزین سوپر میزنم،،تا ۲ سال گارانتی بی چون و چرا ایران خودرو هست،حتی روغن،لنت ترمز،فیلتر ها و اب رادیاتور رو هم نمایندگیهای ایران خودرو عوض میکنن،با این پول که پرداخت کردم از همه خودروهای چینی بهتره،تمام قطعاتش یا بوش المان هست یا بوش اسپانیا،فراخوان هم برا تعویض شیلنگ هوا رسان اینترکولر بود،مصرفش تو مسافرت با ۲۰۶ v8یکی بود


با کلی تحقیق یه سورن توربو گرفتم،قبلش تندر۹۰ داشتم.سورن خیلی خوب راه میره،هندلینگش خوبه.ترمزهاش هم ۴ چرخ دیسکه و خوب میگیره،ماشین خوبیه،قطعات موتوریش متل کویل،سنسورهای برقیش،قطعات انزکتور،توربو،کامپیوتر روش نوشته ساخت المان.موتورش خوب کار میکنه،فقط دنده هاش همانند تندر۹۰ نرم جا نمیره و کلاچش خیلی سفته،مکانیک میگفت کلاچش زانتیایی هست،تا الان که خوب کار کرده برام


من میخوام تجربه خودم رو بگم.داداشم بر خلاف توصیه های من و خانواده ام یه سورن توربو گرفت.خودم یه پارسtu5دارم کهبهش میگفتم همین ماشینو برا خودش بخره که گوش نکرد و سورن خرید.از نظر ظاهر داشبورد پارش قشنگ تره چون سیستم صوتی رو فرمون داره.تابستون با خانواده و ۲ تا ماشین رفتیم مسافرت سمت خرم اباد.تو جاده که با پارس به گرد سورن توربو نمیرسیدم.رو حس کنجکاوی به داداشم گفتم بیا ماشینهامونو عوض کنبم.نشستم رو سورن.پسر عجب ماشینیه.هندلینگش و ترمز هاش عالیه.اصلا صدا موتور تو نمیاد.صندلی هاش خیلی راحت تر از پارس منه.به این فکر افتادم که پارس رو عوض کنم سورن توربو بگیرم.ولی یه کم پول کم دارم.ولی جور میکنم و میخرمش


من برج 11 پارسال یک دونه سری اول گرفتم. خداییش بین ماشینهای ایرانی ماشین خوبیه. کمی مصرفش بالاست حداقلش صدی 9 هست. تا الان هم مشکلی نداشتم. این رو هم بگم تویوتا پرادو هم دارم این ماشین رو فقط برای کارهای روزمره گرفتم. به نسبت ایرانی بودنش ازش راضیم. قبلا 206 تیپ 6، پارس ال ایکس و 405 داشتم از لحاظ کیفیت این یکی خیلی بهتره. منم بیشتر برای مصرفش گرفتم که متاسفانه مصرفش با چیزی که گفتن همخوانی نداره. همیشه هم باید بنزین سوپر بزنی چون بنزین معمولی رو کارکردش تاثیر منفی میزاره و کشش کم میشه

تیونینگ خودروها از طریق نصب توربوچارجر امری رایج است اما تفاوت نصب کارخانه‌ای این قطعه با نصب کارگاهی که توسط شرکت های تیونینگ کوچک انجام می شود بسیار واضح است. در مورد سورن توربو مانند بسیاری خودروهای کارخانه ای دیگر از BOV خارجی استفاده نشده است و به همین دلیل صدای اضافه خارج شدن هوا پر فشار آنطور که در خودروهای تیونینگ شده کارگاهی رایج است، شنیده نمی‌شود.

مجموعه پشت آمپر خودرو مورد آزمایش با سورن EF7 مشترک است و به همین دلیل هم ردلاین (محدوده غیر مجاز دور موتور) طبق موتور قبلی روی 6500 دور بر دقیقه تعریف شده است اما در عمل پاشش سوخت موتور توربو از حدود 5300 دور به بعد متوقف می شود و بنابراین عقربه دور سنج هرگز به نزدیکی محدوده قرمز نیز نمی رسد.

کاهش دور مجاز با هدف افزایش اطمینان و بهبود دوام انجام شده اما بر روی لذت رانندگی تاثیری منفی به دنبال داشته، به خصوص آنکه به دلیل LAG (تاخیر) نسبتا محسوس توربو، از حساسیت پدال گاز نیز کاسته شده و موتور در دور های کمتر از 2000 عملکرد چندان تند و تیزی از خود نشان نمی دهد.

سمند سورن توربو قیمت، مشخصات فنی و تجربه رانندگی؛ 50 درصد افزایش قدرت، 3 میلیون افزایش قیمت

با این حساب می‌توان گفت که برای علاقه مندان به سرعت و شتاب، سورن در سرعت های کمتر از 80 کیلومتر بر ساعت تقریبا سریع و جذاب است اما با تعویض دنده 2 به 3 به دلیل ضریب سبک این دنده، عملکرد توربو بیشتر برای کاستن از میزان مصرف سوخت کارایی دارد، چرا که هر سه دنده 3، 4 و 5 در ترکیب با دیفرانسیل تازه بسیار سبک تر شده اند و عملا توان و گشتاور بیشتر پیشرانه صرف جبران این مسئله می شود و نقش چندان پر رنگی را شتاب گیری بازی نمی کند.

سمند سورن توربو قیمت، مشخصات فنی و تجربه رانندگی؛ 50 درصد افزایش قدرت، 3 میلیون افزایش قیمت
شاسی، بنده و سایز قطعات فنی سورن توربو تفاوتی نسبت به مدل معمولی ندارند و به همین دلیل هم ترمزها و سایر ادوات ایمنی مطابق با افزایش 50 درصدی قدرت پیشرانه بهبود نیافته اند.

سمند سورن توربو قیمت، مشخصات فنی و تجربه رانندگی؛ 50 درصد افزایش قدرت، 3 میلیون افزایش قیمت

مسلما در کنار بهبود عملکرد ترمزها، افزایش استحکام شاسی و استفاده از فنربندی سفت تر نیز می توانست مناسبت بیشتری با کاراکتر اسپرت این خودرو و قدرت بیشتر پیشرانه داشته باشد.

همچنین با توجه به کوچک بودن محدود دور مجاز موتور، استفاده از یک توربو کوچکتر برای تولید قدرت بیشتر از دور پایین می تواند مثمر ثمر باشد و قدرت بهینه را در بازه وسیع تری در دسترس راننده قرار دهد.

به هر روی باید منتظر ماند و دید که EF7 TURBO از نظر دوام و کیفیت فنی در عمل چگونه خواهد بود.

نیاز به استفاده از بنزین سوپر و اکتان بالا، به همران حساسیت بیشتر نسبت به کیفیت روغن موتور از جمله ویژگی های ذاتی یک موتور توربو محسوب می شود و کیفیت قطعات فنی در مواجه با شرایط نامناسب استفاده از بنزین معمولی، نقش پر رنگی را در سرنوشت و میزان موفقیت این خودرو بازی خواهد کرد.

 

کلیپ های تست سورن توربو را در زیر مشاهده کنید:

https://mehrparsi.ir/soren-elx-turbo-video-clips/

 

 

امتیاز 3.54 ( 37 رای )
اشتراک گذاری مطلب

تاکنون 14 نظر ثبت شده است.

  1. دوستان اگرپیغامم رادیدیدلطفاراهنماییم کنید؟؟

    • سلام اگه ممکن موتور ef7توربو روی سمند اتاق معمولی هم نصب کنید قطعا جوابگو است

      • بزرگوار روی سورن نصب میباشد و روی دنا پلاس بزودی نصب خواهد شد روی سمند نصب نمیکنند

    • دوست عزیزمن خودم مکانیک خودروهای چینی هستم واین تجربه روروخودرویMGتوربوچینی داشتم ک نگهداری ازموتورهایی باسیستم توربوبسیارهزینه بروسخت وحساس.کافی بعداستفاده ازتوربوورسیدن ب مقصدبلافاصله اتومبیل روخاموش کنین ب دلیل اینکه توربوباشفت وتوربینهاش باروغن خودرو خنک میشه وباخاموش شدن موتورواویل پمپ روغن دیگ درسیستم توربوجریان نداره ب دلیل داغی توربوی نصب شده روی منیفیلددود(اگزوز)روغن داخل توربو سوخته ومثل قیرشده وکانال روغن رومیبنده درنتیجه توبینهای داخل توربوبعدروشن شدن خودروبدلیل خنک نشدن ترک خورده ومیشکنن وهزینه بسیاربالای براتون داره.درضمن نوع روغن خودروهای توربوبییارگرنتروحساس ترازخودروهای عادی.میللنگ شاتون سرسیلندروحتی شکل پیستون وبوشهاویاتاقانهای متحرک وثابت هم تغییرکردن(بدلیل تراکم بالاوکوبش موتور)درصورت خرابی هم لوازم یدکیش ب سختی پیدامیشه هم هزینه بالای داره هم هرجایی هم نمیتونین بدین تعمیر.درضمن مدل گیربکس ودیفرانسیلش هم بدلیل تغییرقطعات لوازمش باگیربگس پژووسمندفرق داره ک اینهم میشه معظل پیداکردن وهزینه بالای تعمیرات گیربکس

  2. من تجربه ی 13000 کیلومتر رانندگی دارم باهاش
    مشکل بزرگش نشتی منیفولد دود هستش که بخاط جنس وکیفیت بد منیفولد به وجود میاد
    حرارت بالای موتور هستش که اگه قبل خاموش کردن نزارید فن بزنه امپر میره میرسه به 110 درجه یا بیشتر
    خلاصه دنبال دردسر نگردید و ماشینی بگیرید که شمارو به دردسر نندازه

  3. دوستان سلام، میخوام سورن توربو شارژ کلاس58202 بخرم لطفا راهنمایی و نظر کارشناسی بهم بدید .ممنون

  4. باسلام .لطفا کسانی که سورن توربو کلاس 2 دارن محاسن و معایب آن را بدون تعصب ذکر کنند تا یه راهنمایی باشه برای کسانی که می خوان بخرند .لطفا اگه کسی ميدونه تفاوت کلاس 2 و 1 در چیه بیان کنه .ممنون میشم از نظرات خوبتان .

  5. باعرض سلام من یک سورن توربو مدل ۵۸۰۲ اردیبهشت ۹۶ تحویل گرفتم تا حالا ۱۰۰۰۰ کیلومتر رانندگی کردم بیشتر توی شهر.در مورد داخل اتاق کلا موقع عبور از دست اندازها قطعات پلاستیکی اش صدا دارد البته جنس ستون ها وبالای داشبورد بسیار خوب است واین دوقسمت صدایی ندارند رو دریها وروکش صندلی ها بسیار افتضاح هستنددر ضمن نوار کنار درب با داشبورد همخوانی ندارد واغلب درز ها گشاد وغیر هم اندازه هستند خلاصه داخل اتاق چندان رضایت بخش نیست البته بعضی ها در چنین مواردی می گویند هر چی پول بدی آش می خوری ولی مهم اینه که همان چیزی هم که هست درست انتخاب واسمبل نشده است.در مورد موتوری یکی دو بار وسط کوچه دندهاش جا نرفت نه جلو می رفت نه عقب خلاصه با کلی ممافات بردمش ایران خودرو درستش کردند ولی علت را نگفتند بعدا خودم فهمیدم که اگر از دنده ۵ مستقیم دنده عقب بزنی مشکل دار می شود ولی خودرو های دیگر اینجوری نیست.در مورد داخل موتور چون بنده رشتم برق هست و۱۰ ۱۲ سالی تعمیر کار برق در زمینه دیگری بودهام با حساسیت خاصی به این قضیه نگاه تی کنم در نگاه اول همه چیز شیک ومهندسی است ولی اغلب سیمها ول هستند هرچند جایگاهی برای اتصال به بدنه اغلب ندارند به هم نیز محکم نشده اند بعضی از شیلنگها نیز که از کنار فیلتر هوا رد شده اند بسیار یرهم بندی به فیلتر متصل شده اند.قدرت موتور پس از این مدت افت پیدا کرده به طوری که اولها دنده ۲ بگسباد می کرد درحین حرکت ولی الان اینجوری نیست.نرمی ماشین بسیار خوب است وهیچ نوع کوبشی ندارد .دنده ها با تلق تلوق جا نی خورند وگیربکش هم مثل خودرو هایی مانند x33 نرم نیستواغلب موقع دنده عوض کردن تکان هایی در صورت جور نبودن سرعت به ماشین وارد می شود ولی خودروی ذکر شده در هر دور موتوری راحت دنده عوض می شود کولر اتوماتش هم برنامه درستی ندارد وروزهای سرد اصلا درست مار نمی کند.مشکل گرما ندارد بالعکس به خاطر داشتن اینتر کولر روز های سرد کلا ماشین سرد کار می کند وگرم نمی شود.اغلب اینها فرمونشان در موقع در جا پیچیدن صدا پی کنند.

  6. سلام : بنده حدود دو ماهی است سمند سورن توربو کلاس دو را با کلی تحقیقات خریدم ، قبلا sd و x33و مگان داشتم البته سورن توربو به مگان نمیرسد ولی مگان هم دردسرهای خودش را دارد قیمت بالای قطعات و دستمزدها و دسترسی ضعیف به قطعه فروشان و غیره ، لذا ترجیح دادم ماشینی بخرم که مشکل قطعه و تعمیرکار و کرانی قطعه را نداشته باشد سمند سورن توربو فقط کلاس نداره وکرنه دربین تولیدات داخلی و چینی تو این رنج قبمتی عالی است شتاب بسیار زیاد . نرم . صندلی راحت . اتاق جادار . سییتم صوتی ۴ بانده و روی فرمان . داشبورد شیک . و آبشن های نسبتا مناسب . اشکالی که داره ، یکی اینکه میگن باید بنزین سوپر بزنی ، دوم اینکه داخل اتاق صدلر هرهر موتور میاد که نمایندگی میگه بابت توربو است . درمجموع من خیلی راضی هستم.

  7. بی نظیری سورن توربو یا شاسین

  8. سلام ، سورن توربو دارم ، وقتی چراغ های کوچک جلو رو عوض میکنم سیستم ارور لامپ میده ، یعنی فقط باید لامپ های فابریک خودش باشه ، چطور میتونم این مشکل رو حل کنم و از لامپ های رنگی استفاده کنم ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید .

  9. سلام..فقط پیشنهاد میکنم نخرید ..تا یک‌ قسمتو درست میکنی یک قسمت دیگه خراب میشه..به هیچ عنوان ارزش خرید نداره..واقعا حوصله سر بره..مگر اینکه همون اول که خریدین ۴_۵ میلیون خرجش کنید مشکلاتشو کلا برطرف کنید..

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز