اتحادتان را در تمام زندگی حفظ کنید تا همیشه پایدار و سرافراز باشید.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵
خانه » مطالب آموزشی » آموزش رانندگی » آموزش نصب سیستم صوتی بر روی خودرو
آموزش نصب سیستم صوتی بر روی خودرو

آموزش نصب سیستم صوتی بر روی خودرو

آموزش نصب سیستم صوتی بر روی خودرو

در این آموزش با آموزش نصب ساب – باند – آمپ و کلا سیستم صوتی خودرو در خدمت شما هستیم.

1 – آموزش وصل كردن ضبط به يك جفت باند
فقط کافیه سیم باند های عقب رو قطع و به باند های جدید وصل کرد و در مورد ماشینهایی مثل پژو 206 که در عقب باند ندارند باید رکابهای بغل رو باز کرد و از زیر انها سیمی رو به داخل صندوق کشید که از یک طرف به باند و از طرف دیگر به پخش وصل میشوند .

2 – آموزش وصل كردن ضبط + يك جفت باند + يك آمپ
در این قسمت احتیاج به یک پک سیم است
داخل پک سیم سیمی هست یه نام RCA که از یک طرف به خروجی امپلی در پشت پخش و از یک طرف به ورودی امپ دو کانال میخورد و یک سیم بلند و کلفت که از قطب مثبت باطری به مثبت امپلی میخورد و یک سیم کوتاه و کلفت که از یک طرف به منفی روی امپلی و از طرف دیگر باید به یکی از پیچ های بدنه ماشین وصل شود و مقداری سیم که برای وصل کردن خروجی امپ به باند ها است(لازم به تذکر است که به سیم RCA یک رشته نازک متصل است که برای وصل کردن remote پخش به remote امپ میباشد تا در زمان روشن شدن پخش امپ نیز روشن شده و در زمان خاموشی پخش امپ نیز خاموش باشد)
همه این سیمها باید از داخل رکاب بغل ماشین عبور کرده و داخل صندوق عقب ماشین بشود
بعد از اتصال سیمهای + و- وremote وRCA و پیچ کردن امپلی به تخت انتهای صندوق یا زیر طاقچه عقب و بستن باند ها روی طاقچه باید خروجی امپلی را به باند وصل کنید L به باند سمت چپ و R به باند سمت راست
حالا نوبت به تنظیم امپ میرسد که هر امپ بنا بر استفاده آن یک شیوه دارد

3 – یک جفت باند و یک امپلی چهارکانال و یک ساب
در این قسنت احتیاج به دو پک سیم میباشد
امپهای چهار کانال دارای دو ورودی هستند یعنی برای هر دو کانال یک ورودی
باید هر دو RCA + سیم مثبت را به شیوه گفته شده وارد صندوق عقب کرد
RCA مربوط به باند را به کانال یک وصل کرد و دو کانال مربوطه را نیزبه باند ها وصل کرد
RCA مربوط به ساب رانیز از یک طرف به خروجی ساب پشت پخش و از طرف دیگر به کانال دو امپ وصل میکنیم و یکی از دو کانال باقی مانده را نیز به ساب وصل میکنیم که در این قسمت انتخاب ساب متناسب با امپ یا بالعکس ضروری است
!!!نصب یک جفت باند و یک جفت ساب با یک امپلی توصیه نمیشود .!!!

4 -نصب یک جفت باند و یک جفت ساب با دو عدد امپلی
یک امپ دو یا چهار کانال برای باند ها به شیوه گفته شده و از یک امپ یک یا دو یا چهار کانال برای ساب استفاده میشود در حالی که احتیاج به دو پک سیم و به صورت انتخابی یک خازن هست(انتخاب خازن بسته به توان ساب ها دارد ولی حتی برای سابهای ضعیف نیز توصیه میشود)
نصب باند ها به همان شیوه گفته شده میباشد
نصب ساب نیز به همان شیوه میباشد + این نکته که برای نصب خازن باید سیم + و – را به قطبهای خازن وصل کرو و حالا قطبهای + و- خازن به امپلی وصل میشود
برای نصب ساب با یک امپ دو یا چهار کانال میشود از یک یا دو کانال استفاده کرد
لازم به تذکر میباشد که تنظیم درست پخش و امپ تاثیر فوق العاده ای در نوع صدا دارد و این به مدل پخش و امپ بستگی 100% دارد .

 

آموزش نصب سیستم صوتی بر روی خودرواول من یه توضیح مختصری در رابطه با رنگ بندی و روش نصب سیمهای پخش توضیح می دم.البته مال همه پخشها 1جور نیست ولی پخشهای شناخته شده از این استاندارد پیروی میکنن…و اینو بدونید 1کی از مهمترین قسمتهای سازنده سیستم پخشه پس در انتخوابش نهایت دقت رو بکنید…

سیم زرد رنگ ( + ‌Battery )
كه هنگامی كه بخواهیم پخش را بطور مستقیم و بدون استفاده از سوئیچ روشن كنیم از آن استفاده می كنیم.
سیم قرمز رنگ ( ACC )
كه هنگامی كه بخواهیم پخش را با استفاده از سوئیچ ( مرحله دوم سوئیچ) روشن كنیم از آن استفاده می كنیم و با بستن سوئیچ پخش هم خاموش می شود.
سیم مشكی رنگ ( – منفی)
كه برای اتصال به منفی بدنه استفاده می شود
سیم آبی رنگ ( System Remote Control )
كه برای فرمان دادن به آمپلی فایر و روشن كردن آن مورد استفاده قرار می گیرد.
سیم ریموت که با رنگ آبی مشخص میشهREMOT
سیم نارنجی رنگ ( ILL )
این سیم برای مواقعی استفاده می شود كه بخواهیم همزمان با روشن كردن چراغ های پشت آمپر و كوچك ماشین ، چراغهای پس زمینه پخش هم روشن شود .
سیمهای اسپیكرهای جلو و عقب
سیم های خاكستری رنگ( بدون خط مثبت و خط دار منفی) برای اسپیكرهای جلو سمت راست.
سیم های سفید رنگ( بدون خط مثبت و خط دار منفی) برای اسپیكرهای جلو سمت چپ.
سیم های بنفش رنگ( بدون خط مثبت و خط دار منفی) برای اسپیكرهای عقب سمت راست.
سیم های سبز( بدون خط مثبت و خط دار منفی) برای اسپیكرهای عقب سمت چپ.
سیم آنتن هم كه كاملا مشخصه و در انتهایش سوكت مخصوص آنتن نصب هست. روش نوشته ant
1سری خروجی های rc داره که واسه وصل کردن پخش به آمپلیفایر هستن
RC که روش نوشته SW مال سابه و همینطور RC :که روش نوشته REAR استیج عقب و RC FRONT مال استیج جلوست…
اینم از شماتیک کلی سیمهای پخش البته 2جفت RC داره

===========================================

برق آمپلی فایر

یه ضرب المثلی هست که میگه برق سیستم از خود سیستم واجب تره
اولین قدم برای داشتن یه برق خوب اینه که دقیقا بدونیم آمپامون چیه کلاسش چیه و کلا چقدر مصرف کننده داریم
آمپای که تو بازار هست دو نوع هستن
آمپای کلاس A/B که معمولا فول رنج هستن و میتونن همه ی فرکانسارو اجرا کنن و برای اسپیکر استفاده میشن
نوع دیگه آمپای کلاس D هست که معمولا برای سـاب ووفر ووفر استفاده میشن
آمپای نوع اول تلفات توشون خیلی زیاده و خیلی راحت تر گرم میشن ولی آمپای نوع دوم کم مصرف ترن و به سختی گرم میشن
راندمان آمپای کلاس AB حدود 50 درصده ولی آمپای کلاس D بین 80 تا 95 درصد هم هست
پس تا اینجای کار نتیجه میگیریم که مصرف برق آمپای فول رنج بیشتر از کلاس دی هست بنابراین برای اینکه تا حد امکان مصرف برق سیستم رو کم کنیم بهتره که برای سـاب ووفر از آمپای کلاس D استفاده کنیم
دومین قدم برای داشتن برق خوب انتخاب فیوز مرغوب برای سیستمه و لازمه که توجه کنیم که میزان آمپر تحملی اون رو با توجه به سیستممون انتخاب کنیم
معمولا برای سیستمهای معمولی با توان زیر 1000 وات یه فیوز 80 آمپر کفایت میکنه
بالا بردن بیش از حد آمپر فیوز میتونه خطر ساز هم بشه که بحثش در اینجا نمیگنجه
ولی کسانی که سیستم معمولی با یک باتری معمولی دارن بهتره که فیوز اصلی سیستم رو بالای 100 آمپر انتخاب نکنن تا در مواقع اتصال کوتاه فیوز قطع کنه
سومین قدم برای سیستم خوب خرید یک کابل مغوب با قطر مناسب هست
ساده ترین سیستم که سـاب ووفر هم داشته باشه نیاز به کابلی با گیج حداقل 4 هست که میتونه این عدد به گیج صفر هم تغییر پیدا کنه ولی حداقلش گیج 4 هست
خیلی اوقات برای اینکه سیستم ارزون تر در بیاد افراد کابل اصلی رو گیج 8 انتخاب میکنن و بعد از اون باید با مشکلاتی از قبیل افت ولتاژ شدید و پروتکت کردنای مداوم آمپلی فایر دست و پنجه نرم کنن
تفاوت چندانی نیست که کابل شما ایرانی باشه یا خارجی فقط نکته مهم اینه که کابلتون بی نام و نشون نباشه
به نظر من کابلای ایرانی خوب هم تو بازار زیاده مثل جوشکاب یزد که معمولا به اسم کابل جوشکاری به فروش میرسه
پس تا اینجای کار یه فیوز مرغوب با یه کابل مرغوب برای سیستمتون تهیه کردید
برای یه سیستم با توان مجموع 500 تا 1000 وات یه کابل گیج 4 مرغوب کفایت میکنه
برای بالای 1000 وات باید کابل ضخیمتر مثل گیج 2 استفاده کنید
پس از اینکه فیوز رو داخل موتور و با کوتاهترین فاصله نسبت به قطب مثبت باتری نصب کردید لازمه که کابل برق اصلی رو از رکابای بغل رد کنید و تا صندوق اونرو هدایت کنید
اینم نمایی از نصب فیوز
اگر براتون امکانش هست فیوز هولدر رو به بدنه پیچ کنید و مثل این عکس تو هوا نباشه
ضمنا بهتره که با یه کابل ضخیم مثل گیج 4 منفی باتری رو به منفی بدنه پیچ کنید
آموزش نصب سیستم صوتی بر روی خودرو
آموزش نصب سیستم صوتی بر روی خودرو

بعد از اینکه کابل برق اصلی رو تا صندوق کشیدین با توجه به اینکه چند تا آمپلی فایر دارین باید یه تقسیم برق تهیه کنید
تقسیم برق وظیفش اینه که یک ورودی میگیره و دو یا چند خروجی به ما تحویل میده
البته با روشهای دست ساز هم میشه تقسیم ساخت ولی بهتره آمادش رو بخرین
قیمتش هم از 10 تومن واسه گیجای بالا هست تا اونایی که ورودی گیج صفر دارن و قیمتشون تا 30 تومن هم میره
نکته مهم در نحوه اتصالات اینه که تا حد امکان از اتصالاتتون(از سر باتری گرفته تا اتصالای تقسیم برق)خیلی محکم و اساسی باشه و در لخت کردن سیمها هم سخاوتمند باشین!سیمی که کم لخت شده باشه ممکنه اتصالش خوب برقرار نشه
اینم یه نمونه از تقسیم ورودی صفر
آموزش نصب سیستم صوتی بر روی خودرو
همونطور که میبینین کابل اصلی برق(مشکی رنگ)وارد ورودی گیج صفر تقسیم شده و از دو طرف دیگش دو تا خروجی گیج 4 برای دوتا آمپلی فایر خروجی گرفته شده
برای راحتی کار سعی کنید کابلای تقسیم به آمپلی فایر رو خارجی انتخاب کنید تا انعطاف زیادی داشته باشن و موقع کار و رد کردن کابلا از پشت تخته آمپلی فایر اذیت نشین
بعد از اینکه کابلای آمپارو تا خود آمپا کشیدین و به مثبت ترمینال برق آمپا،وصل کردین نوبت وصل کردن ترمینال گراند یا زمین یا همون منفی آمپهاست
همونطور که میدونین تمام قسمتهای بدنه ماشین وصل به منفی باتری هستند علت اینکه ما فقط یک کابل به جای دوتا کابل تا صندوق کشیدیم اینه که قصد داریم منفی برق آمپارو از بدنه ماشین تامین کنیم
خوب به درون صندوق نگاه کنید یه قسمت فلزی از جنس بدنه که بشه سوراخ کرد و بهش پیچ زد رو انتخاب کنید
ابتدا یه سوراخ بزنین سپس دایره ای از رنگ اون قسمت فلزی رو به قطر 2 3 سانت بتراشین
دقت کنید که این مرحله کار حساسه!اگه رنگ ماشین خوب تراشیده نشه یا اتصالای ما محکم نباشه احتمال جرقه زنی تو اون ناحیه به وجود میاد که خطرای خودشو داره
حالا که خوب رنگ رو تراشیدین یه کابل با همون ضخامت گیج 4 انتخاب کنید یک سرشو کابلشو بزنین و به همون قسمتی که رنگشو بردین پیچ کنید یه سر دیگشم به منفی آمپا وصل کنید
تا اینجای کار نحوه اتصالات و پیکربندی برق آمپلی فایر رو توضیح دادم

تا اینجای کار کابلای قسمت پاور آمپلیفایر ما متصل شد
حالا از اینجا به بعد متنظریم که با یه فرمان از طرف پخش آمپامون روشن بشن و کار کنن
تا قبل از این آمپا رو حالت استندبای بودن و منتظر یه فرمان از طرف پخش!!این فرمان هم چیزی نیست جز ولتاژ 12 ولتی که وقتی پخش روشن میشه برای آمپلی فایر میفرسته و بهش ریموت میگن
در پشت سوکت پخش یک سیم آبی رنگی هست که روش معمولا زده AMP Remote!!از این سیم برای روشن کردن آمپا استفاده میشه و به وسیله تک رشته سیمی که معمولا چسبیده به RCA هاست این ولتاژ به صندوق و در نهایت به ترمینال Remote آمپا کشیده میشه
آموزش نصب سیستم صوتی بر روی خودرو
اگه به این عکس نگاه کنین متوجه اون ترمینالی که وسط ترمینال + – هست میشین
اون سیم آبی رنگ پشت پخش باید توسط آرسی ها تا صندوق بیاد و در نهایت به این ترمینال وصل بشه
خب پس الان با روشن شدن پخش آمپا هم روشن میشن
اگه همه چیز تا اینجا درست باشه و آر سی ها هم درست وصل باشن با پخش آهنگ باید از سـاب ووفر یا باندای شما صدا در بیاد
خب اینجا تازه شروع سختی کار هست و ممکنه مثل خیلیها با مشکل افت ولتاژ مواجه شین
اگه که یه آمپلی فایر 2 یا 4 کانال دارین و ازش برای باند استفاده میکنین احتمالا مشکلی نخواهید داشت ولی اگه آمپلی فایر مونو یا 2 یا 4 کانالی به همراه سـاب ووفر داشته باشین ممکنه این مشکل به وجود بیاد ممکنه هم نیاد
خب بعد از اینکه همه چی رو تنظیم کردین وصدا گیری کردین باید ببینین که رفتار برق ماشین چجوریه
خیلی ها هستن که در اولین مرحله تست تو صداهای بالا ماشینشون از افت ولتاژ تقریبا میره که خاموش بشه(این دسته از افراد تکلیفشون روشنه یعنی اینکه باید یه فکر اساسی به حال برق بکنن چون این مشکل ممکنه حتی به ECU ماشینشون هم آسیب بزنه!!!اما چه فکری؟؟توضیح میدم…..)
یه عده هم هستن که برق ماشینشون به ظاهر خوبه ولی وقتی ولتاژ دو سر آمپارو میگیرن در حالت بیسای سنگین،ولتاژشون به نزدیکای 11.5 هم میرسه)
یا خیلی ها هم هستن که بدون اینکه ظاهر برق ماشینشون چیزی نشون بده آمپاشون سریع پروتکت میکنه
اولین قدم برای تست وضعیت برق اینه که اول از همه ولتاژ دوسر آمپارو در حالتی که خاموشه اندازه بگیرین
اگه که Big3 ندارین و برق ماشین فابریکه و کابل اصلی برقتون هم 4 گیج یا کمتر هست باید ولتاژی بین 13 تا 13.5 داشته باشین
اگه که big3 دارین با کابل مثلا 50 یا بیشتر، و سیم اصلی برق آمپا با گیج 4 یا کمتر کشیده شده باید ولتاژتونن روی 14 تا 14.4 باشه
البته تست باید تو شرایطی باشه که نه کولر گرفته باشین نه مصرف کننده پر مصرفی تو مدار باشه
حالا ذره ذره صدارو ببرین بالا
ببینین ذره ذره که میره بالا ولتاژ چقدر افت میکنه!اگه که به زیر 12 اومدین(البته لحظه خیلی کوتاه عیبی نداره)یکم خطرناک میشه و باید یه فکری به حال برق بکنین ولی اگه با سنگینترین بیس ولتاژ زیر 12 نیومد(چه به صورت لحظه ای چه مثلا 5 دقیقه بعد از استفاده)باید خوشحال باشین که برق خوبی دارین
اما روشهای تقویت برق ماشین عبارتند از:
1.ضخیمتر کردن کابل اصلیتون
این روش راحت ترین و پایه ای ترین روش هست
اگه که کابلو عوض کردین با ضخامت بیشتر و متوجه شدین که برق آمپا بهتر شده و تو بیسای سنگین زیر 12 ولت نمیاد تقریبا اثر خودش رو کرده

2.بیگ 3:این یه روشی هست که ما تو این روش کابلای دینام رو ضخیمتر میکنیم تا با کم کردن مقاومت اونا افت ولتاژ روی اونهارو به حداقل برسونیم
تو این روش حداقل 1 ولت تفاوت بین حالت بدون بیگ تری تو بیسای سنگین وجود داره و 1ولت توی آمپلی فایر 1000 واتی یعنی از دست ندادن حداقل 100 وات
روششم به این صورته که از قطب مثبت دینام به باتری با ضخیم ترین کابل ممکن که بهتره ایرانی باشه(کابل 50 میل یا 75 میل که همون 50 هم کافیه) یک اتصال برقرار میکنیم
و از بدنه دینام به بدنه ماشین باز هم یک کابل دیگه میکشیم تا سیم منفی دینام به بدنه رو هم تقویت کرده باشین
این روش چه برای بچه سیستم چه برای یه سیستم حرفه ای توصیه میشه چون باعث میشه از حداکثر توانی که یه آمپلی فایر داره بشه استفاده کرد
ضمن اینکه توی چیزای دیگه هم تاثیر داره(مثلا وقتی کولر میگیرین ولتاژ ماشین مثه قبل افت محسوسی نداره)
اینم توضیح با عکس برای بیگ 3

بدنه دینام به بدنه ماشین
مثبت دینام به مثبت باتری با یک فیوز معمولا 100 آمپر
منفی باتری به بدنه هم فراموش نشه
بهتره بیگ تری با کابل 50 میلیمتر مربع یا 75 میلی متر مربع ایرانی انجام بشه
قیمتشم برای هر متر بین 5000 تا 8000 تومن میشه

تو جلسه قبلی روشای تقویت برق رو گفتم و با مبحث بیگ 3 پایان دادم
خب روشهای زیادی برای تقویت برق استفاده میشه اما از اونجایی که نسبتا هزینه بر هست توصیه میشه که به ترتیب اولویت زیر مراحل رو چک کنین اگر هر مرحله رو انجام دادین ولی مشکل هنوز پابر جا بود برید سراغ روش بعدی………
1.اول به سراغ کابل اصلی برین چون اگه ضخامتش کم باشه مشکل ساز میشه
برای یه سیستم معمولی حداقل باید گیج 4 بکشین و بنا به سلیقه و اینکه چقدر به برق ماشین اهمیت میدین میتونین حتی کابل صفر بکشین
توصیه من استفاده از حداقل گیج 4 برای 700 وات یا کمتر هست
اگه که توان بیشتری لازم دارین از گیج دو یا کمتر استفاده کنین
اگر مشکل پابرجا بود اولین کار اینه که از سلامت دینام و باتری آگاه بشین
2.برای چک کردن دینام باید ولتاژ دو سر باتری رو بگیرین اگر که بالای 14 ولت بود تقریبا دینام شما در وضعیت خوبی هست
اگر که زیر 14 هست بهتره که به تعویض دینام فکر کنین چون علاوه بر اینکه برای سیستم مشکل ساز میشه عمل شارژ باتری رو هم با مشکل مواجه میکنه
باتری هم با توجه به عمری که ازش میگذره میشه فهمید که سالم هست یا نه(سعی کنید از باتریای خشک استفاده کنین)
3.روش بعدی که من خیلی روش تاکید دارم انجام بیگ تری هست که قبلا توضیح دادم
این روش برای هر سیستمی توصیه میشه!اگر که دسترسی به دینام براتون راحته حتما این کارو انجام بدین
البته این کار برای مثال برای تندر 90 کار سختیه چون دینام لوگان حتی دیده هم نمیشه چه برسه به اینکه بخواین کابلاشو تقویت کنین
اما برای ماشینایی مثه سمند 405 و پرشیا که موتوراشون خیلی فشرده نیست کار راحتیه
4.اضافه کردن خازن:تقریبا خازن چه برای سیستم قوی چه ضعیف توصیه میشه اونم به علت اینکه خازن میتونه ریپل ولتاژی که در اثر جریان کشی لحظه ای آمپا به وجود میاد رو از بین ببره و ولتاژ رو در سطح نسبتا ثابتی نگه داره
البته نبودن خازنایی که روش عددای الکی زده بهتر از بودنشه!مثه mb acoustic و……
برای هر 1000 وات تقریبا یک خازن 1 فاراد واقعی لازمه سعی بشه که از برند معتبری خریداری کنید
مثه Street Wires یا Stinger و …..
5.در آخرین حالت هم که همه موارد بالا رو انجام دادین ولی هنوز هم احساس میکنین که برق ماشین نوسان داره باید به فکر باتری دوم بیفتید
البته اضافه کردن باتری دوم دردسرای خودشو داره ولی برای لحظه ای صدا گرفتن کمک میکنه(دقت کنین که این روش برای زمانی هست که از روشای بالا نا امید شده باشین وگرنه در حالت عادی توصیه نمیشه)
مثلا اگر که باتری خالی میشه باید بهش فرصت شارژ شدن بدید ضمن اینکه وقتی دوتا باتری دارین و آمپای پرمصرفی بالای 1000 وات دارین نباید طولانی مدت با صدای بلند صدا بگیرین!چون وقتی هردو باتری شارژشون کم بشه فشار مضاعفی روی دینام میارن مخصوصا تابستونا احتمالا از بین رفتن دینام خیلی زیاد میشه
نکته مهمی هم که باید توجه کنین بهش اتصالات هست
اتصالات بدنه و اتصال ترمینالا باید با نهایت دقت انجام بشه
خیلی وقتا بوده که یکی مشکل برقی داشته همه کارای بالا رو کرده اما حل نشده!اما بعد از مدتی فهمیده که اتصال به بدنه ها خوب برقرار نبوده
پس اگر تمام مراحل بالا رو با توجه به اولویتی که نوشتم انجام بدین مشکلی نخواهید داشت

……………………………………………………………………………………………………..


آموزش نصب سیستم صوتی بر روی خودرو


آموزش نصب سیستم صوتی بر روی خودرو

================

آموزش نصب سیستم صوتی بر روی خودرو

در زیر نیز ویدئویی از آموزش نصب ساب باند و وسیستم صوتی خدمتتون آماده کردیم که میتوانید مشاهده کنید:

 

به این مطلب امتیاز بدید
آموزش نصب سیستم صوتی بر روی خودرو
4.08/55
امتیاز 4.08 ( 132 رای )
اشتراک گذاری مطلب

عضویت در گروه سایت

حهت عضویت در گروه سایت و دریافت داغ ترین و جدیدترین مطالب اینترنت در ایمیل خود بر روی عکس زیر کلیک نمایید   http://mehrparsi.ir/images/mehrparsigroup.png

تاکنون 82 نظر ثبت شده است.

  1. دمت گرم

    • سلام مرسی بابت مطالب پربارتون من تازه اومدم تواین کار میخواسم بدونم اول شروع کار باید قطب منفی باطری روباید جداکرد یانه؟بعدشم این ک بعد تموم شدن نصب چرا باطری خالی میشه?

    • باسلام من رو ماشينم دوتا ساب و يك آمپ نصب كردم
      هالا چهارتا باند خربزه ايى و يك آپ هم است فقط نميدونم سيم هايي كه إز طبت مياد مثبت و منفى داره اونارو چطورروى آمپ وصل كنم.

  2. سلام بهترین توضیحی که پیدا کردم همین بود کمتر کسی حوصلش میگیره اینقدر کامل بنویسه.واقعا دمت گرم خیلی حال کردم با آموزشت.

  3. سلام ببخشید امکانش هست که کاری کرد موقعی که ماشین خاموش هست و از سیستم استفاده کرد ولی باتری خالی نکنه؟

    • بعید میدونم در این مورد به نتیجه قطعی بشه رسید البته استفاده از باتزی های آمپر بالا موثر هستش اما در هر حالت جریان زیادی از باتری کشیده خواهد شد

  4. یعنی حتی تا نیم ساعت هم روشن باشه ممکنه که باعث بشه که باتری خالی کنه؟!!

  5. دوست عزیز بسیار عالی و بسیار کامل بود
    خیلی با دقت و با حوصله نوشته شده بود

    امیدوارم موفق باشی

  6. آقای مدیر واقعا دمت گرم که اینقدر با حوصله توضیح دادی. ممنونم

  7. سلام مرسی از اطلاعاتتون
    من یک سوال داشتم اینکه کابل برق باید از کجایه زیر فرمون رد بشه تا به کاپوت برسه برای خودرو 206 مرسب اگه جوابمو بدین

  8. سلام خیلی جالب و جامع بودش .
    میخواستم بدونم میشه سیستم ماشین که شامل 2جفت باند ویک امپلی فایر 4کانل ویک عدد ساب 1000 وات میباشد رو توی خونه وصل کرد اگه راهنمایی کنید ممنون میشم.

  9. ایا میشود به امپیلی مونو 1000wیک ساب 1000w و یک جفت باند وصل کرد؟

  10. آقادمت واقعاگرم . خیلی عالی بود.منی که اصلاهیچی ازاین موضوع بلدنبودم وصفر صفربودم کامل فهمیدم چی به چیه یادگرفتم. دستت دردنکنه

  11. با سلام و خسته نباشید. ممنون از این همه راهنماییتون. امکانش هست شمارتونو بدین؟

  12. با سلام. تشکر مطالب خوبتون. ببخشی آمپلی هایی که سه جفت ورودی دارن یعنی in putکه دو جفته ارسی ساب و اسپیکر وصل میشه و output هست. سوال من اینه که output به چه دردی می خوره ؟ ممنون

  13. سلام.راهی هست که بشه آمپلی 4 کانال رو به پخش دو کانال وصل کرد؟

  14. سلام
    من خودم سیستمی تو خونه درست کردم که یه امپلی مونو برای دوساب و یه 4کاناله برای صدا ریز
    مشکل اینجاست وقتی صدا رو تا اخرین حد میارم امپلی مونو میره رو چراغ قرمز قطع میشه زمانی که سابی که قدیمی تره رو قطع میکنم این مشکل پیش نمیاد و به جاش یه ساب قوی تری میزارم بازم مشکلی پیش نمیاد
    ولی اونو تنها هم امتحان کردم بازم قطع میکنه
    حالا مشکلم سابه یا امپلی یا نبود خازن
    برق سیستم رو یه ترانس خیلی بزرگ که قیمتش بالا 400تمن خریدم تامین میکنه که تا 150a جواب میده

    ممنون اگه راهنمایی کنی

  15. سلام واقعا مرسی دستت درد نکنه خیلی قشنگو کامل توضیح دادی ممنون از وقتی که میزارین

  16. با سلام خدمت شما دوست عزیز و ممنون از توضیحاتتون،واقعا کامل و مفید بود و به دردم خورد

  17. با سلام خدمت شما ببخشید یه سوال داشتم ایا میشه یه ظبط 4 کانالو به دو جفت امپیلی 4 کلنال وصل کرد اگه میشه جوابو به جیمیلم بفرستی

  18. سلام ممنونم از توضیحات کامل و بسیار خوبتون خیلی کمک میکنه عالییییی

  19. عالي دست شما درد نكنه خيلي كامل و مفيد بود

  20. خیلی خیلی ممنون از مطلبی که گذاشتید
    واقعا مفید بود

  21. ببخشید میخواستم بدونم اگری سوال در مورد راهنمایی سیستم بپرسم، کجا باید مطرح کنم؟

  22. سلام وقت بخیر من یه سیستم خوب برا خونه میخام
    میشه توضیح بدین

  23. درود بر شما ممنون بابت مطالب بسیار مفیدتون.
    ببخشید ی سوالم بپرسم
    من پخش 4 کاناله دارم ی امپلی 4 کانال ی جفت باند ی جفت کمپننت دارم ی ساب دارم میخوام وصل کنم به مجموعم.با کمترین هزینه و بهترین کیفیت راحل میدید؟؟؟متشکر

  24. سلام
    یه سوال داشتم، چطور میشه فهمید سیم های مثبت و منفی باند درست وصل شده و جابجا نیست.
    یه توضیحی میدین؟
    ممنون.

  25. اقا دمت گرم خیلی عالییییییییی بود

  26. با سلام و خسته نباشید . یه سوالی : ضبط فابریک خوده سمند ، باند هایی به قدرت ۶۰۰ وات رو جواب میده ؟؟؟ اصن ضبط تفاوتی در کیفیت صدا و بلندی داره؟ ( فقط میخام یه جفت باند ۶۰۰ وات پایونیر نصب کنم ، بدون امپلی و ساب باکس ، میخاستم بدونم باید ضبطتم عوض کنم یا نه ؟ ) ماشین سمنده . ممنون از راهنماییتون

  27. سلام سوال داشتم درمورد ضبط خودرو برق ذخیره داره برای حافظه اما بعد از بستن سوعئچ فلش یا سی دی ریست میشود اما موج رادیو خیر لطفا راهنمایی کنید

  28. سلام داداش 4 تا باند 718 ی باکس پایونر 310 1400wچجوری میبندن

    • درود شما نیاز به یک پخش 6 خروجی دارید و یه آمپ 4 کانال مناسب. همچنین میتوانید 2 تا 2 کانال خوب استفاده نمایید.

  29. دریک کلام,عااااااااااااااالی بود عااااالیه,البته این شد دوتا کلام

    • مرسی….واقعا عالی و کاربردی بود.فقط یه سوال:من دو تا باند 6975با یه امپ دو کانال بستم.متاسفانه با سیم 8 گیج!الان وقتی tv روشن میشه نویز داره…که با گاز دادن زیاد و کم میشه حلاتی مثل صوت کشیدن….ماشینم 206 تیپ 5…البته باطریم هم فکر کنم 50 یا 55 امپره…ممنون میشم که راهنماییم کنید.البته big 3 , … اجرا نکردم.باز هم از توضیحات مبسوط و کاربردی جنابعالی بی نهایت سپاسگزارم.

  30. سلام من امپیلی پایونیر مدل 5602 با باند 6978v3 دارم میتونم یه ساب هم اضافه کنم امپی لی من دو کاناله

  31. سلام من یه ضبط مارک سانی خریدم هم صوتی وهم تصویری .هر فرمتی رو روی این ضبط میریزم نمی خونه می خواستم ببینم مشکل چیه لطفا راهنمایی کنید

  32. سلام ..من یک حفت باند خریدم و از همون جایی که خریدم خود طرف برام نصب کرد وصدای هر دو باند عالی بود…بعد یه مدت من باند هارو باز کردم وبعدش دوباره وصلشون کردم ..اما بعد وصل کردن صدای یکی از باند ها خف و کمه نمیدونم مشکل از چیه؟؟میشه کمک کنید؟؟

  33. سلام و خسته نباشین و طاعاتتون قبول سوالی داشتم ممنون میشم جواب بدین امپیلی چهار کانال به چندتا باند میشه استفاده کرد میشه به یک جفت باند و ساب باکس داد…?

  34. سلام،برای توضیح خوب ومفیدشما یه سوال اگه لطف کنید جواب بدین،من هرموقع ولومو بالا میبرم امپلی چراغ قرمزش روشن میشه وسیستم قطع میشه علت چی هستش

  35. سلام من یه پخش قدیمی دارم که فقط کاست میخوره ولی روش یهدونه کلید داره که روش نوشته cd فک میکنم واسه چنجرش باشه فقط نمی دونم چطور می تونم cd بهش وصل کنم راش بندازم ، سوکت پشتشم نیگا کردم ولی متوجه نشدم
    اگه راهنمایی کنین ممنون میشم
    تشکر

  36. سلام خسته نباشید واقعا مطلب کامل جامع مفید خودم چون علاقه دارم درک کردم چ قدر کامله موفق باشی عزیز

  37. با سلام توضیحاتتون خیلی کامل ومفید بود ممنون از شما

  38. 👍عاووووووولییییییی👍

  39. سلام
    بابت آموزش عالی سپاسگزارم.
    بنده الان یک پخش پایونیر با 3 جفت خروجی RCA دارم و یک جفت باند 718 هم دارم که میخوام یک ساب هم بزارم باید آمپ 4 کانال تهیه کنم یا 2 کانال جوابگو هست؟
    اگر بخوام از هر 3 خروجی RCA استفاده کنم چه پیشنهادی دارید؟

  40. با سلام
    یه سوال داشتم بنده یه پخش kramer kr-747 تهیه کردم و به ماشینم وصل کردم اما هر بار که پخش رو خاموش و روشن میکنم کل تنظیمات به حالت کارخونه برمیگرده و تراک آهنگ ها هم از اول پخش میشه علتش چیه با کسایی که این پخش رو تهیه کرده بودم تماس داشتم گفتن که این مشکل رو نداشتن
    آیا این نوع پخش ها باطری داخلی دارند؟
    ماشینم 206 تیپ 5 مدل 83 هستش
    اگر پاسخ بدید بسیار ممنون میشم

  41. خیلی کارت با ارزش هستش دوست خوبم
    یک سوال دارم
    یک آمپ 7201کنوود دارم 800 وات 2 کانال 2 حالته هم مونو هم استریو میشه
    میشه ازش یک جفت باند ویک ساب گرفت؟
    ساب 3016 کنوود2000 وات
    و باندها 7100 کنوود 700 وات
    اگر نمیشه برای کدومش استفاده کنم
    و برای دیگری چه آمپی بگیرم ؟
    پخشم 7150

  42. سلام
    اطلاعاتت خیلی دقیق و کامل بود تشکر
    یه سوال داشتم
    علت داغ کردن فیوزم چیه از حرارت آب شده نصفش؟
    ساب 1000 جی بی ال کنوود آمپلی 3900 پخش پایونیر 7565 باند 718 کنوود کابلی ام که بستم درجه 1 هست کجای کار ایراد داره ؟ با تشکر

  43. همه چیش عالی و توضیحات کامل بود فقط یه مشکل داشت تو نصب سا ووفر اگه امپلی مونو نباشه نباید سابو به یه خروجی وصل کرد چون ساب خیلی قویه و یه خروجی نمیتونه به تنهایی صدای سابو در بیاره

  44. سلام دوست عزیز.من 4عدد باند گرد سقفی و2 عدد ستونی دارم.مشخصاتی روی باند ندیدم.حالا میخوام بدونم چه امپی باید تهیه کنم.بلندگوسقفی اندازه گرفتم 16سانت و ستونی داخلش2عدد12سانت و خواستم بدونم کار ترانس که رو بلندگو نصب چی هست؟ایا بدون این ترانس اسیبی به باند میرسه؟یک دنیا ممنون

  45. سلام. یه بانده خوب تا 100 هزار تومن ک آمپیلی نخواد معرفی میکنید لظفا

  46. سلام
    ممنون بابت مطالب مفيدتون
    من يك 405 دارم كه يك جفت باند JVC هشتاد وات RMS روش هست پخش هم سوني هست با دو حفت خروجي RCA خواستم بدونم اگه بخوام يك امپيلي و يك ساب طاقچه اي اضافه كنم ، چه برندي و چه مدلي جوابگو هست، و اگر بخوام باندهاي رودري جلو رو هم فعال كنم آيا امكانش هست ؟

  47. ببخشید من چطور دوتا باند عقبو فعال کنم دوتا باند جلو حلن میخونن ساب فلان اینا مشکل ندارن ولی عقب هر کار کردم نشد؟

  48. سلام ببخشید یه جفت باند پایونر دارم صداش یه جوریه میشه سرویسش کنم درست میشه

  49. صداش انگار پاره شده ولی هرچی نگاه میکنم پاره نشده امکان داره درست بشه امکانش هست

  50. سلام ،من چهارتا ۶۹۷۵نصب کردم دوتا ۷۱۸هم دارم میشه از اون چهارتا براشون کابل بگیرم؟

  51. سلام یعنی دمت گرم نفست حق-موندم چی بگم واسه این روش بیگت فقط میتونم بگم یه دونه ای -سیستمم منفجر شده صداش.خیلی باحالی ممنون

  52. ممنون میشم بازم از این راه حلها واسمون بنویسی هیششششششکی مثل شما نمیتونه کامل توضیح بده.

  53. سلام جناب ببخشید باند ۷۱۸خازن دار دارم میخوام به ضبط وصل کنم امپلی ندارم جواب میده بدون امپلی

  54. سلام..ماشینم پراید باتری۷۴امپر..وقتی پخش و ماشین خاموش است چراغ سبز امپ روشن است که باتری را خالی می کند.مشکل از کجاست؟؟؟؟؟

  55. سلام. وقتتون بخیر. سپاس از توضیحاتتون. .
    میخام یه جفت باند رو وصل کنم به عقب ۲۰۶. . اون سیم دابل قرمز و مشکی که از همون عقب، میگذره، ازون نمیشه برق باندو تأمین کرد؟

  56. با سلام
    یه سوال برام پیش اومد ؟
    و اون این که چرا امپیلی فایر رو همرا با سیم (مثلن گیج 4) تو صندوق عقب نصب میکنن نمیشه که امپیلی رو یه جایی پشت داشبورد نصب کرد و سیم باند هم از همون سیم فابریک استفاده کنه؟

    • سلام خیر امپ حداقل باید از ضبط سه فوت فاصله داشته باشه و البته به جز صندوق زیر یا پشت صندلی عقب هم میشه نصب کرد

  57. سلام خدمت دوستان
    من یه ضبط پایونیر ۴۰۵۰ نصب کردم الان سیم هایی که به ضبط قبلی بود با راهنمایی سایت زدم ضبط روشن شده کار هم میکنه فیش های باندم نصب کردم ولی صداش از ته چاه میاد لطفا دوستانی که میتونن راهنمایی کنن ممنون

  58. سلام لطفا بفرمایید سیستم من بنظرتون چطوره و برای بهتر کردنش چیکار باید بکنم.

    ضبط پایونر4 کاناله
    باند کنوود 718 و230وات یک جفت
    آمپیلی فایر ام بی اکوستیک 2300 وات
    باکس جی بی ال 1214t

    یک جفت باند جدید کنوود 718 دیگه براش خریدم الان و نصب کردم شدن 4 تا باند ولی موندم سیمهاشو از کجا بیارم وصل کنم بهش. باید از سیم های دو باند قبلی براش بگیرم یا از آمپیلی براش بیارم ؟ لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم.

  59. سلام من یه جفت باند و یه امپ دو کانال رو رو یه خودرو پژو پارس نصب کردم اما برای نصب سیم remote به مشکل برخوردم و نمیدونم به کجا باید وصل بشه لطفا راهنماییم کنید😘

  60. سلام من ضبطم کنووده روشن میکنمش آهنگ پخش نمیشه کلمه ای به اسم پروتکت میاره و چیزی‌پخش نمیکنه چیکار‌کنم؟

  61. سلام من کابل که به باتری وصل می کنم اتصالی می کند و از داخل امپلی دود بیرون می اید مشکل از چیست

ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - مجله اینترنتی مهر پارسی