نیکوترین عادت تفکر است و حکمت زاده تفکر.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵
خانه » سلامتی و تندرستی » اطلاعات پزشکی » نحوه تنفس صحیح در تمرینات بدنسازی
نحوه تنفس صحیح در تمرینات بدنسازی

نحوه تنفس صحیح در تمرینات بدنسازی

نحوه تنفس صحیح در تمرینات بدنسازی

 

استفاده از تکنیک صحیح تنفس نظیر بازدم یا نگه داشتن نفس هنگام انجام بخش مثبت حرکت میتواند شما را قادر به استفاده از حداکثر قدرت خود کند.

بسیاری از افراد معمولا اینطور آموخته اند که هنگام اجرای بخش منفی‌ حرکت عمل دم و هنگام انجام بخش مثبت حرکت عمل بازدم را انجام دهند گرچه تنفس در حین انجام حرکت اجتناب ناپذیر است اما این روش برای تولید بیشترین قدرت در بدن بهترین روش نمی‌باشد. در کار‌های روزمره هنگامی که شما می‌خواهید یک جسم بسیار سنگین را بردارید ابتدا یک نفس عمیق می‌کشید و هنگام کشیدن یا هل دادن آن جسم نفس خود راه حبس می‌کنید. تنها بعد یا هنگام اتمام حرکت دوباره نفس می‌کشید.

این موضوع مخصوصا حین انجام کار با وزنه‌هایی رخ میدهد که تقریبا نیازمند حداکثر تلاش و قدرت شما هستند و این رویداد با نام (Valsava maneuver) شناخته میشود.با انجام این تکنیک تنفس حین لیفت کردن وزنه‌های سنگین قدرت بدن افزایش خواهد یافت و ایمنی کار نیز بالاتر خواهد رفت.

 

به این مطلب امتیاز بدید
نحوه تنفس صحیح در تمرینات بدنسازی
5.00/55
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
اشتراک گذاری مطلب

عضویت در گروه سایت

حهت عضویت در گروه سایت و دریافت داغ ترین و جدیدترین مطالب اینترنت در ایمیل خود بر روی عکس زیر کلیک نمایید   http://mehrparsi.ir/images/mehrparsigroup.png
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - مجله اینترنتی مهر پارسی