هرچه اکنون هستیم محصول افکاری است که سابقاً داشته ایم و حالا داریم.
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵
خانه » سلامتی و تندرستی » اطلاعات پزشکی » آشنایی و معرفی گلوتامین ها و نقش آنها در بدنسازی
آشنایی و معرفی گلوتامین ها و نقش آنها در بدنسازی

آشنایی و معرفی گلوتامین ها و نقش آنها در بدنسازی

آشنایی و معرفی گلوتامین ها و نقش آنها در بدنسازی

 

مسلما اسم گلوتامین ها را در بدنسازی زیاد شنیده اید. گلوتامین را می توان فراوان ترین اسید آمینه موجود در عضلات اسکلتی بدن آدمی دانست. به جرات می توان ادعا کرد که بیش از ۶۱ درصد از کل اسید آمینه های موجود در عضلات اسکلتی از نوع گلوتامین می باشد

این اسید آمینه که به شکل مکمل نیز تهیه و عرضه می شود در افزایش حجم سلول ها و در تشدید سنتز پروتئین در عضلات نقش مهمی را ایفا کرده و خواص آنتی کاتابولیکی بسیار قدرتمندی نیز دارد. گفته می شود که گلوتامین تاثیر قدرتمندی در افزایش میزان ترشح طبیعی هورمون رشد در بدن نیز داشته است. لازم به توضیح نیست که تاثیر هورمون رشد در افزایش حجم و قدرت عضلانی و در تشدید فرایند چربی سوزی بر همگان روشن و ثابت شده است.
کسانی که با تمرینات سنگین قرابتی دیرینه دارند از این حقیقت مسلم آگاهی کامل دارند که پرداختن مداوم به تمرینات شدید بدنی خواه و ناخواه با پدیده تجزیه شدن پروتئین در عضلات همراه می شود. ورزشکاران این پدیده مخرب را به نام پدیده کاتابولیسم می شناسند. گفته می شود که مصرف مقادیر کافی از این اسید آمینه امکان و احتمال بروز این پدیده در بدن ورزشکاران رشته های قدرتی را به حداقل ممکن می رساند.
این اسید آمینه مخصوصا برای کسانی که در دوره های کات به سر برده و یا به قصد کم کردن از میزان چربی زاید در بدن خود تمرین کرده و یا در رژیم های چربی سوزی به سر می برند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زمانی که ورزشکاران قصد کم کردن از وزن خود را داشته و در عین حال نیز نگران از دست رفتن حجم عضلانی باشند این اسید آمینه برای آنان حکم طلا و کیمیا را پیدا می کند.
بدن شما برای کارکرد طبیعی خود نیاز به این اسید آمینه دارد. زمانی که با تمرین شدید و طاقت فرسایی که دارید بدن را خسته می کنید سیستم ایمنی بدن نیز دچار اختلال شده و ضعیف و ضعیف تر می شود. بدن شما برای تقویت دوباره سیستم ایمنی خود نیاز به وجود مقادیر قابل توجهی از این ماده در بدن دارد.

بدنسازان و کسانی که به ورزش های قدرتی می پردازند برای بهره مند شدن از خواص مطلوب این اسید آمینه در بدن باید روزانه ۱۰ الی ۱۵ گرم از این اسید آمینه را مصرف کنند. این مقدار را می توان در ۲ الی ۳ سروینگ مصرف نمود. به این مهم نیز توجه داشته باشید که در کنار مصرف مکمل های حاوی این ماده طبیعی می توان از طریق رژیم روزانه غذایی نیز مقادیر زیادی از این ماده را وارد بدن نمود.

به این مطلب امتیاز بدید
آشنایی و معرفی گلوتامین ها و نقش آنها در بدنسازی
3.63/55
امتیاز 3.63 ( 8 رای )
اشتراک گذاری مطلب

عضویت در گروه سایت

حهت عضویت در گروه سایت و دریافت داغ ترین و جدیدترین مطالب اینترنت در ایمیل خود بر روی عکس زیر کلیک نمایید   http://mehrparsi.ir/images/mehrparsigroup.png
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - مجله اینترنتی مهر پارسی